Buiten de lijntjes kleuren
Stage Bij Studio Flabbergasted
"Hoe ik te werk ging binnen Studio Flabbergasted, hoe ik dit heb ervaren en wat ik hier van heb geleerd."
Flabbergasted maakt geen standaard websites. Elke website moet opvallen, visueel sterk zijn en de gebruiker verrassen. Tijdens mijn stage lag mijn focus op het visualiseren en prototypen van digitale interfaces. Ik werkte aan uiteenlopende projecten, van branding en wireframing tot interactieve animaties en 3D-design. De uitdaging? Niet alleen een mooi ontwerp maken, maar een bruikbaar product neerzetten dat werkt voor de gebruiker én technisch haalbaar is.
"Hoe ik te werk ging binnen Studio Flabbergasted, hoe ik dit heb ervaren en wat ik hier van heb geleerd."
Flabbergasted maakt geen standaard websites. Elke website moet opvallen, visueel sterk zijn en de gebruiker verrassen. Tijdens mijn stage lag mijn focus op het visualiseren en prototypen van digitale interfaces. Ik werkte aan uiteenlopende projecten, van branding en wireframing tot interactieve animaties en 3D-design. De uitdaging? Niet alleen een mooi ontwerp maken, maar een bruikbaar product neerzetten dat werkt voor de gebruiker én technisch haalbaar is.
"Hoe ik te werk ging binnen Studio Flabbergasted, hoe ik dit heb ervaren en wat ik hier van heb geleerd."
Flabbergasted maakt geen standaard websites. Elke website moet opvallen, visueel sterk zijn en de gebruiker verrassen. Tijdens mijn stage lag mijn focus op het visualiseren en prototypen van digitale interfaces. Ik werkte aan uiteenlopende projecten, van branding en wireframing tot interactieve animaties en 3D-design. De uitdaging? Niet alleen een mooi ontwerp maken, maar een bruikbaar product neerzetten dat werkt voor de gebruiker én technisch haalbaar is.
"Hoe ik te werk ging binnen Studio Flabbergasted, hoe ik dit heb ervaren en wat ik hier van heb geleerd."
Flabbergasted maakt geen standaard websites. Elke website moet opvallen, visueel sterk zijn en de gebruiker verrassen. Tijdens mijn stage lag mijn focus op het visualiseren en prototypen van digitale interfaces. Ik werkte aan uiteenlopende projecten, van branding en wireframing tot interactieve animaties en 3D-design. De uitdaging? Niet alleen een mooi ontwerp maken, maar een bruikbaar product neerzetten dat werkt voor de gebruiker én technisch haalbaar is.
1 september 2025
T/M
31 januari 2025
Van concept naar interactief design
Mijn stage draaide om het tastbaar maken van ideeën. Ik startte projecten met wireframes en stylescapes en werkte deze uit naar high-fidelity prototypes in Figma. Daarbij zette ik interactieve animaties, Lottie-files en Webflow-prototypes in om een ontwerp écht tot leven te brengen. Elk project ging door meerdere revisierondes, waarbij ik snel moest itereren en designs aanpassen op basis van klantfeedback. Soms veranderden de eisen gaandeweg, wat betekende dat ik moest bijsturen en strategische beslissingen moest nemen. Dit leerde me om flexibel te blijven en efficiënt te werken zonder onnodig tijd te verspillen aan overbodige details.
Van concept naar interactief design
Mijn stage draaide om het tastbaar maken van ideeën. Ik startte projecten met wireframes en stylescapes en werkte deze uit naar high-fidelity prototypes in Figma. Daarbij zette ik interactieve animaties, Lottie-files en Webflow-prototypes in om een ontwerp écht tot leven te brengen. Elk project ging door meerdere revisierondes, waarbij ik snel moest itereren en designs aanpassen op basis van klantfeedback. Soms veranderden de eisen gaandeweg, wat betekende dat ik moest bijsturen en strategische beslissingen moest nemen. Dit leerde me om flexibel te blijven en efficiënt te werken zonder onnodig tijd te verspillen aan overbodige details.
Van concept naar interactief design
Mijn stage draaide om het tastbaar maken van ideeën. Ik startte projecten met wireframes en stylescapes en werkte deze uit naar high-fidelity prototypes in Figma. Daarbij zette ik interactieve animaties, Lottie-files en Webflow-prototypes in om een ontwerp écht tot leven te brengen. Elk project ging door meerdere revisierondes, waarbij ik snel moest itereren en designs aanpassen op basis van klantfeedback. Soms veranderden de eisen gaandeweg, wat betekende dat ik moest bijsturen en strategische beslissingen moest nemen. Dit leerde me om flexibel te blijven en efficiënt te werken zonder onnodig tijd te verspillen aan overbodige details.
Van concept naar interactief design
Mijn stage draaide om het tastbaar maken van ideeën. Ik startte projecten met wireframes en stylescapes en werkte deze uit naar high-fidelity prototypes in Figma. Daarbij zette ik interactieve animaties, Lottie-files en Webflow-prototypes in om een ontwerp écht tot leven te brengen. Elk project ging door meerdere revisierondes, waarbij ik snel moest itereren en designs aanpassen op basis van klantfeedback. Soms veranderden de eisen gaandeweg, wat betekende dat ik moest bijsturen en strategische beslissingen moest nemen. Dit leerde me om flexibel te blijven en efficiënt te werken zonder onnodig tijd te verspillen aan overbodige details.
het 'Flabbergasted-Element'
Naast het standaard UI-design kreeg ik de kans om interactieve en geanimeerde elementen te ontwikkelen. Bij Blinck ontwierp ik een 3D-geanimeerd oog in Spline, wat later werd verwerkt in de website. Daarnaast experimenteerde ik met hover-effecten, scroll-gebaseerde animaties en micro-interacties. Veel projecten vroegen om een sterke visuele storytelling, wat betekende dat ik bewegende elementen en dynamische composities moest inzetten om gebruikers te sturen en betrokken te houden.
het 'Flabbergasted-Element'
Naast het standaard UI-design kreeg ik de kans om interactieve en geanimeerde elementen te ontwikkelen. Bij Blinck ontwierp ik een 3D-geanimeerd oog in Spline, wat later werd verwerkt in de website. Daarnaast experimenteerde ik met hover-effecten, scroll-gebaseerde animaties en micro-interacties. Veel projecten vroegen om een sterke visuele storytelling, wat betekende dat ik bewegende elementen en dynamische composities moest inzetten om gebruikers te sturen en betrokken te houden.
het 'Flabbergasted-Element'
Naast het standaard UI-design kreeg ik de kans om interactieve en geanimeerde elementen te ontwikkelen. Bij Blinck ontwierp ik een 3D-geanimeerd oog in Spline, wat later werd verwerkt in de website. Daarnaast experimenteerde ik met hover-effecten, scroll-gebaseerde animaties en micro-interacties. Veel projecten vroegen om een sterke visuele storytelling, wat betekende dat ik bewegende elementen en dynamische composities moest inzetten om gebruikers te sturen en betrokken te houden.
het 'Flabbergasted-Element'
Naast het standaard UI-design kreeg ik de kans om interactieve en geanimeerde elementen te ontwikkelen. Bij Blinck ontwierp ik een 3D-geanimeerd oog in Spline, wat later werd verwerkt in de website. Daarnaast experimenteerde ik met hover-effecten, scroll-gebaseerde animaties en micro-interacties. Veel projecten vroegen om een sterke visuele storytelling, wat betekende dat ik bewegende elementen en dynamische composities moest inzetten om gebruikers te sturen en betrokken te houden.
Mijn rol nemen binnen het team
Een van de grootste leermomenten tijdens mijn stage was het nemen van verantwoordelijkheid binnen projecten. Waar ik in het begin vooral losse onderdelen ontwierp, kreeg ik al snel de kans om eigen concepten uit te werken en zelfs aan klanten te presenteren. Dit betekende dat ik niet alleen meedacht over designkeuzes, maar ook over hoe een project efficiënt werd opgezet en uitgevoerd. Bij meerdere projecten werd ik verantwoordelijk voor specifieke designcomponenten of volledige subpagina’s, waarbij mijn werk soms direct in het eindproduct werd verwerkt. Dit zorgde ervoor dat ik meer eigenaarschap voelde over mijn werk en niet alleen dacht als 'de stagiair', maar als een designer binnen het team.
Mijn rol nemen binnen het team
Een van de grootste leermomenten tijdens mijn stage was het nemen van verantwoordelijkheid binnen projecten. Waar ik in het begin vooral losse onderdelen ontwierp, kreeg ik al snel de kans om eigen concepten uit te werken en zelfs aan klanten te presenteren. Dit betekende dat ik niet alleen meedacht over designkeuzes, maar ook over hoe een project efficiënt werd opgezet en uitgevoerd. Bij meerdere projecten werd ik verantwoordelijk voor specifieke designcomponenten of volledige subpagina’s, waarbij mijn werk soms direct in het eindproduct werd verwerkt. Dit zorgde ervoor dat ik meer eigenaarschap voelde over mijn werk en niet alleen dacht als 'de stagiair', maar als een designer binnen het team.
Mijn rol nemen binnen het team
Een van de grootste leermomenten tijdens mijn stage was het nemen van verantwoordelijkheid binnen projecten. Waar ik in het begin vooral losse onderdelen ontwierp, kreeg ik al snel de kans om eigen concepten uit te werken en zelfs aan klanten te presenteren. Dit betekende dat ik niet alleen meedacht over designkeuzes, maar ook over hoe een project efficiënt werd opgezet en uitgevoerd. Bij meerdere projecten werd ik verantwoordelijk voor specifieke designcomponenten of volledige subpagina’s, waarbij mijn werk soms direct in het eindproduct werd verwerkt. Dit zorgde ervoor dat ik meer eigenaarschap voelde over mijn werk en niet alleen dacht als 'de stagiair', maar als een designer binnen het team.
Mijn rol nemen binnen het team
Een van de grootste leermomenten tijdens mijn stage was het nemen van verantwoordelijkheid binnen projecten. Waar ik in het begin vooral losse onderdelen ontwierp, kreeg ik al snel de kans om eigen concepten uit te werken en zelfs aan klanten te presenteren. Dit betekende dat ik niet alleen meedacht over designkeuzes, maar ook over hoe een project efficiënt werd opgezet en uitgevoerd. Bij meerdere projecten werd ik verantwoordelijk voor specifieke designcomponenten of volledige subpagina’s, waarbij mijn werk soms direct in het eindproduct werd verwerkt. Dit zorgde ervoor dat ik meer eigenaarschap voelde over mijn werk en niet alleen dacht als 'de stagiair', maar als een designer binnen het team.
Finishing Thoughts
Mijn stage bij Flabbergasted was meer dan alleen design. Ik heb geleerd om snel te schakelen, efficiënter te itereren en mijn ontwerpen beter te onderbouwen. Daarnaast heb ik mezelf op technisch vlak uitgedaagd door verder te duiken in motion design, Webflow en 3D-tools. Maar bovenal heb ik ervaren hoe belangrijk een goede werksfeer binnen een bedrijf is. Het team van Flabbergasted heeft mij met open armen ontvangen en stond altijd klaar om mij te helpen bij elk probleem waar ik tegenaan liep. Deze open en ondersteunende houding zorgde ervoor dat ik nóg gemotiveerder raakte om mezelf verder te ontwikkelen en steeds weer een stap extra te zetten.
Finishing Thoughts
Mijn stage bij Flabbergasted was meer dan alleen design. Ik heb geleerd om snel te schakelen, efficiënter te itereren en mijn ontwerpen beter te onderbouwen. Daarnaast heb ik mezelf op technisch vlak uitgedaagd door verder te duiken in motion design, Webflow en 3D-tools. Maar bovenal heb ik ervaren hoe belangrijk een goede werksfeer binnen een bedrijf is. Het team van Flabbergasted heeft mij met open armen ontvangen en stond altijd klaar om mij te helpen bij elk probleem waar ik tegenaan liep. Deze open en ondersteunende houding zorgde ervoor dat ik nóg gemotiveerder raakte om mezelf verder te ontwikkelen en steeds weer een stap extra te zetten.
Finishing Thoughts
Mijn stage bij Flabbergasted was meer dan alleen design. Ik heb geleerd om snel te schakelen, efficiënter te itereren en mijn ontwerpen beter te onderbouwen. Daarnaast heb ik mezelf op technisch vlak uitgedaagd door verder te duiken in motion design, Webflow en 3D-tools. Maar bovenal heb ik ervaren hoe belangrijk een goede werksfeer binnen een bedrijf is. Het team van Flabbergasted heeft mij met open armen ontvangen en stond altijd klaar om mij te helpen bij elk probleem waar ik tegenaan liep. Deze open en ondersteunende houding zorgde ervoor dat ik nóg gemotiveerder raakte om mezelf verder te ontwikkelen en steeds weer een stap extra te zetten.
Finishing Thoughts
Mijn stage bij Flabbergasted was meer dan alleen design. Ik heb geleerd om snel te schakelen, efficiënter te itereren en mijn ontwerpen beter te onderbouwen. Daarnaast heb ik mezelf op technisch vlak uitgedaagd door verder te duiken in motion design, Webflow en 3D-tools. Maar bovenal heb ik ervaren hoe belangrijk een goede werksfeer binnen een bedrijf is. Het team van Flabbergasted heeft mij met open armen ontvangen en stond altijd klaar om mij te helpen bij elk probleem waar ik tegenaan liep. Deze open en ondersteunende houding zorgde ervoor dat ik nóg gemotiveerder raakte om mezelf verder te ontwikkelen en steeds weer een stap extra te zetten.
Volgend Project
Design & No-Code
In Progress
Design & No-Code
In Progress
Design & No-Code
In Progress
Design & No-Code
In Progress
In Progress